Ділимось досвідом впровадження політики «навчання впродовж життя» з представниками органів місцевого самоврядування Київської області

18 травня 2018 року голова ГО «Українська асоціація міст, що навчаються» Сергій Прийма прийняв участь в інформаційно-практичному семінарі «Освіта дорослих – ресурс для розвитку громади». Семінар організовано Представництвом DVV International у співпраці з Київським регіональним відділенням всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», ГО «Міжнародний центр неформальної освіти» та  ГС «Українська асоціація освіти дорослих». Місце проведення – Київська обласна державна адміністрація — обрано не випадково, адже учасниками семінару були голови та представники органів місцевого самоврядування Київської області та місцеві активісти.

Метою семінару полягала у налагодженні співпраці між органами місцевого самоврядування та організаціями, які працюють у сфері неформальної освіти на місцевому рівні, задля популяризації ідеї освіти впродовж життя та поширення освітніх можливостей для різних верств населення регіону.

На семінарі німецький досвід розвитку Народних університетів та співпраці з владою презентувала досвідчена німецька експертка з міста Бонн Інгрід Шолль. Свої напрацювання та досвід роботи у розвитку та підтримці освіти дорослих на місцевому рівні представили міські голови та їх заступників, керівників департаментів освіти, представників громадських організацій, які успішно співпрацюють з місцевим самоврядуванням у сфері освіти дорослих з таких міст як Суми, Буча, Сколе, Мелітополь і Нікополя, а також  Галицинівської ОТГ Миколаївської області.

Сергій Прийма разом з заступником міського голови м. Нікополь Ольгою Коник у доповіді «Стратегія розвитку освіти впродовж життя як важлива складова у перспективі розвитку українських міст. Статус міст, що навчаються» презентували досвід Мелітополя і Нікополя з провадження стратегії «навчання впродовж життя» через членство у Глобальній мережі ЮНЕСКО міст, що навчаються.

На заході були обговорені різні моделі розвитку та фінансування місцевою владою сфери освіти дорослих у своїх громадах. Серед видів підтримки місцевою владою найчастіше згадувались: надання безоплатно приміщень, їх ремонт, закупівля техніки, меблів, оплата комунальних послуг, створення штатних одиниць в підрозділах місцевого самоврядування, фінансування проведення освітніх курсів. Окрема увага була презентації досвіду соціального замовлення, як більш ефективного та раціонального механізму витрачання бюджетних коштів.

В результаті презентацій та обговорень учасники семінару зійшлись на думці, що на при сьогоднішніх фінансових можливостях у громад є достатньо ресурсів для підтримки і розвитку навчальних курсів для дорослих і галузі освіти дорослих загалом. При проведенні детального аналізу можна знайти багато існуючої інфраструктури такої як функціонуючі будівлі, культурні та освітні установи, які можна доповнити чи перепрофілювати згідно викликів часу, наявні фінансові ресурси використати більш раціонально та ефективно, залучати громадські організації, місцевий бізнес та волонтерів.