Будувати спроможну громаду, що навчається вчилися учні Мелітопольського вищого професійного училища

15 березня в Мелітопольському вищому професійному училищі  заняття гуртка «Лідер» з формування громадянських навичок учнів відбувалося у зовсім незвичному форматі: для застосування елементів ігрофікації в навчальний процес керівник гуртка запросила тренера громадської організації «Українська асоціація міст, що навчаються», Майстра гри Тетяну Однорог провести сеанс гри «Світ Громад».

Серед представників педагогічного колективу училища є багато учасників освітніх заходів, які організовує в місті громадська організація «Українська асоціація міст, що навчаються». Вперше учні училища дізнавалися про основні умови існування спроможних громад ще два роки тому, коли брали участь у загальноміському сеансі гри у складі команд активістів волонтерського руху. Того ж 2017 року відбувся перший сеанс гри для педагогів та представників адміністрації училища. А вже сьогодні учні мали нагоду потестувати новий додаток до гри і побудувати «Громаду, що навчається».

Основою концепції нового додатку гри є популяризація та формування цінності навчання впродовж життя в ігровому процесі. Хлопці та дівчата дуже швидко зрозуміли основні правила гри, які насправді не дуже відрізняються від реальних законів життя в громаді. Це допомогло їм протягом гри засвоїти багато корисних життєвих уроків, які вони мали нагоду отримати не в реальному житті, а потренуватися у складних життєвих обставинах в ігровому процесі. Троє з учасників приміряли на себе ролі молодих батьків, другокурсниця Катя намагалася не лише не втратити віру в свої сили, попри те, що їй випала роль жінки з інвалідністю, а навіть налагодити комунікаційні стосунки в своїй громаді таким чином, що протягом гри змогла розбудувати власний бізнес та приносити користь своїй громаді. В цій уявній громаді був підприємець – першокурсник Максим, який власним бізнесом активно допомагав громаді підтримувати існуючі та будувати нові об’єкти комунальної власності. Відкрити в громаді «Фонд громади» дуже швидко наважилися «місцеві мешканці» завдяки активній позиції Артура, який мабуть невипадково вибрав роль місцевого активіста (зараз Артур є активним учасником Всеукраїнської програми «Дитяча Демократія» «Бюро змін. Мелітополь»).

Ця гра була досить унікальною – чи не перший раз, коли весь процес гри мером був один гравець – першокурсниця Ганна (якій випала роль чиновниці) одноголосно в першому раунді була обрана на цю відповідальну посаду, і всі наступні раунди лише покращувала показники привабливості своєї громади. ЇЇ одногрупниця Діана дуже швидко зрозуміла основний спосіб покращити життя власній «героїні» (жінці, колишній ув’язненій), щоб не становити тягар для своєї громади – вона кожного раунду намагалася додатково працювати на всіх можливих робочих місцях, що їх створювали співмешканці, або відкривала місцева влада.

З приємних вражень тренера – молодь швидко зрозуміла цінність та практичну значущість навчання впродовж життя та побудувала в своїй громаді Центр освіти дорослих, завдяки якому було підвищено компетентності мешканців і вони мали змогу додатково працювати і отримувати прибуток, який дуже легко віддавали у фонд громади.

У підсумку учні успішно побудували Громаду, що навчається з рівнем привабливості 8, бюджетом 750Q та фондом громади 1750Q (ці показники значно перевищили умови, необхідні для загальної перемоги за умовами гри). Наприкінці заняття, підсумовуючи свої враження другокурсниця Тетяна (яка грала роль проповідниці) зазначила, що віддавати більшу частину своїх вільних доходів на загальну користь своєї громади зовсім не складно, адже вони бачили як вони розподіляються, для яких корисних цілей використовуються та завдяки прозорому та демократичному управління свого мера мали змогу приймати ці рішення спільно.

Наступні дні учні неодноразово згадували приємні моменти гри та розповідали своїм друзям про те, чого вони дізналися на такому корисному, серйозному, але водночас дуже веселому та невимушеному занятті. Сподіваємося, що ця гра буде не останньою в цьому навчальному році для учнів училища. А також на адресу громадської організації «Українська асоціація міст, що навчаються» надійшла пропозиція від адміністрації училища провести подібну навчальну сесію із застосуванням ігрофікації вже для представників педагогічного колективу.